Heater not working correctly?

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cesarmax22
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Heater not working correctly?

Beitrag von cesarmax22 » 13.01.2017 16:08

Hi all again.

I am trying to make the heater work with no success yet, but I am not sure if it is a problem or not.

It's a JC 1981.

If I send electricity signal straight to the spark plug and to the fuel pump, it works just fine; so I could say that the mechanical part works fine.

The problem is when I connect everything to the main circuit of the Westfalia.

When I turn ON the heater this is what happens:
- the fan starts working fine
- at beginning spark plug gets electricity and starts heating up
- fuel pump does NOT seem to get the signal to work (electricity)

One thing to note is that inside the JC is very hot, because we're on summer here.

I was reading at the manual, and I read that there is a room thermostat inside the JC. Is this true?
If so, could this be causing the problem? It detects that it's too hot inside the vehicle, therefore it doesn't heat up the spark plug and fuel pump?

If all this is true. How can I test if the heater is working fine on summer? does anyone know where is this room thermostat?

thanks!

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nico091
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Re: Heater not working correctly?

Beitrag von nico091 » 20.01.2017 12:59

Saludos César... aquí es donde estoy ahora mismo consultando para intentar reparar la mía.

http://www.furgovw.org/index.php?topic=11025.0
nico

cesarmax22
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Re: Heater not working correctly?

Beitrag von cesarmax22 » 20.01.2017 15:00

gracias nico! voy a leer ese post a ver si me sirve!

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nico091
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Re: Heater not working correctly?

Beitrag von nico091 » 20.01.2017 17:41

he encontrado algo más al respecto... la mía sigue sin funcionar. :(

http://www.furgovw.org/index.php?topic=152320.0;nowap
nico

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3singes
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Heater not working correctly?

Beitrag von 3singes » 20.01.2017 23:41

Hello,

Did you check your batteries? As far as I know, the spark plug needs a lot of power to heat the combustion chamber; if it's OK, then the pump receives the signal to start (generally after 30 seconds approximatively). If the batteries are too weak, the process is stopped at the first step.

I had the same problem, it took me a quite long time to understand... :)

You can eventually keep weak batteries, but start the heater with the engine on during the first minute. In this case the alternator will send enough power to the spark plug.

Hope this helps.
http://www.djembe-videos.com
http://www.arnodecea.com

- 1993 JC 210D, 160000 km.

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nico091
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Re: Heater not working correctly?

Beitrag von nico091 » 22.01.2017 13:35

Gracias por tu aportación... ese era el inconveniente, por lo que he sustituido las dos baterías convencionales (40+40 amp.) por una específica "de descarga profunda" de 100 amp. y al principio se ha solucionado el problema (aún así le he dado energía directa a la calefacción desde el mismo cable que alimenta la batería motor a la batería vivienda)... pero tras varias operaciones con éxito, de repente, no consigo que se pare el ventilador... sigue funcionando después de apagar desde el interruptor, por lo que solo puedo detener la calefacción extrayendo el fusible de la centralita... Ahora intento determinar si la causa es el relé, o se ha roto la centralita. :(
nico

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nico091
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Re: Heater not working correctly?

Beitrag von nico091 » 22.01.2017 13:36

Sorry...

Entschuldigung. Vielen Dank für Ihre Eingabe ... das war das Problem, so dass ich ersetzt die beiden herkömmlichen Batterien (40 + 40 Ampere). Für eine bestimmte "Tiefentladung " 100 Ampere. und zunächst das Problem gelöst hat (noch habe ich direkt an die Heizenergie aus dem gleichen Kabel gegeben, die das Motorgehäuse Batterie Batterie-Feeds) ... aber nach einigen erfolgreichen Operationen plötzlich nicht bekommen, es ... der Lüfter nach dem Abschalten vom Schalter in Betrieb bleibt, so kann ich Erwärmung Entfernen der Sicherungseinheit nur stoppen ... versuchen Sie nun, um zu bestimmen, ob die Ursache ist das Relais oder die Telefonzentrale gebrochen.
nico

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