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die aktuellen Sprinter (NCV3)
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boatmen
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charger

Beitrag von boatmen » 11.01.2019 13:39

The charger has burnt due to poor ventilation of the seat.
I did not want to adapt other non-original chargers and i therefore thought of drilling holes in the plastic cover, protecting it with a net.
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Spacy
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Re: charger

Beitrag von Spacy » 12.01.2019 10:37

Hi Boatmen

das sieht gut aus. Die Idee mit dem Netz ist auch super.


VG Spacy
1989-94 Joker 50PS___1994-2001 Multivan Magnum Selbstausbau 115PS___2001-08 Cali.Exclusive 101PS___2008-?? James Cook 150PS 3,80to

fleep
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Re: charger

Beitrag von fleep » 12.01.2019 15:35

Which charger are you using? I would not think that heat would be a big problem in the location.

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netsailor
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Re: charger

Beitrag von netsailor » 12.01.2019 18:25

Das serienmäßige 10A Ladegerät wird nach meiner eigenen Erfahrung schon etwas warm, v.a. wenn es bei sehr heißen Temperaturen gefordert wird. Als Ausfall hatten wir aber nur einmal einen verkohlten Stecker, den mir Westfalia seinerzeit noch gratis per Ersatzteilzusendung ersetzt hat.
Im kühleren Klima ist die Wärmeabführ durch das Karosserieblech stets gewährleistet.
James Cook Classic 318CDI 3,5t Automatik EZ 4.08; Eigenausbau 207D EZ1977 bis 2001
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fleep
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Re: charger

Beitrag von fleep » 12.01.2019 18:49

Aha. The 10A Westfalia Philips charger is quite terrible. I have replaced with Victron 30A and it is far superior. The Westfalia would struggle to charge the battery with the fridge, heating and lights on. It see around 15A if everything is running at the same time, so the battery gradually discharged. The radio runs from the starter battery so that also needs to be charged.

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