Aufsetzpuffer an der Hinterachse

die ersten Sprinter (T1N)
Antworten
jens735
Beiträge: 71
Registriert: 11.08.2009 05:47

Aufsetzpuffer an der Hinterachse

Beitrag von jens735 » 31.10.2021 12:25

Hallo Zusammen, hat schon jemand Erfahrung mit den bei GTV-VAN angebotenen Puffern. Wir haben es bis jetzt in fast jedem Urlaub geschafft, kräftig auf der Achse aufzusetzen. Meistens in der Dunkelheit oder wenn wir nicht so aufmerksam waren.

https://www.gtv-van.com/de/sumo-spring- ... 11620.html

Gruß Jens
Dateianhänge
D3B44BF3-5CA9-48BE-BC3B-B93273AB05B4.png
D3B44BF3-5CA9-48BE-BC3B-B93273AB05B4.png (351.53 KiB) 675 mal betrachtet

OldWest
Beiträge: 176
Registriert: 15.12.2013 16:25

Re: Aufsetzpuffer an der Hinterachse

Beitrag von OldWest » 09.11.2021 05:22

American product latest version 329-47 rear bumper sumo springs. In the USA, we have a factory lift with standard 16" wheels and different rear leaf springs with more curvature so higher lift.

In the USA, the SumoSprings 329-47 are NOT in contact with the rear axle. There's an air space. So there is only contact and compression if there is a big bump.

As European Westfalia James Cook versions have 15" wheels, IF the same SumoSprings 329-47 are used, there may be less air space or even contact at standstill (vehicle stopped) between 329-47 and axle.

Here are some threads on the USA forum:

Posts 25, 33, 36, 41, 52, 121:

https://sprinter-source.com/forums/inde ... 282/page-3

More threads:

https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/93373/

https://sprinter-source.com/forums/inde ... ost-878819

https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/75795/

Please post whatever you find and do. Thanks.
2005 NAFTA (USA) Airstream Westfalia (2004 Dodge Sprinter) Version of James Cook

Antworten

Zurück zu „James Cook Generation 2 (1995-2006)“