Using our James Cook in Michelin promotion video
- James 4 FUN
- Beiträge: 39
- Registriert: 24.01.2019 13:21
- Wohnort: Molde, Norway
Using our James Cook in Michelin promotion video
Hi fellow James Cook enthousiast.
I just wanted to share that I have been using our Norwegian 2007 James Cook in promotion video for Michelin Cross Climate Camping tires. I hope it is OK to share it here as the result turned out so fine What do you think?
Have a look at it on the Michelin Nordic Youtube channel:
https://youtu.be/IkCDo_JC0v8
I just wanted to share that I have been using our Norwegian 2007 James Cook in promotion video for Michelin Cross Climate Camping tires. I hope it is OK to share it here as the result turned out so fine What do you think?
Have a look at it on the Michelin Nordic Youtube channel:
https://youtu.be/IkCDo_JC0v8
Hans, living in Norway owning a 2007 James Cook V6 automat 3880kg. NCV3
- RockTheCook
- Beiträge: 273
- Registriert: 13.03.2011 00:51
- Wohnort: Freiburg
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Hallo Hans,
eine sehr schöne Werbung - nicht nur für den Michelin Cross Climate, mindestens genauso schön kommen Norwegen und der Cook zur Geltung! Und so wohltuend entspannt im Vergleich zu üblichen Hektik-Clips.
Im Forum werden ja die Conti Vanco 4 Season gelobt. Ich fahre die auch schon lange und bin sehr zufrieden. Vor allem auch mit der Laufleistung! Kannst du etwas zum Vergleich sagen? Laufleistung, Profiltiefe, Grip, Preis wären vielleicht interessant.
Off-Topic: mit welcher Drohne hast du den Dreh gemacht?
Liebe Grüße
Peter
eine sehr schöne Werbung - nicht nur für den Michelin Cross Climate, mindestens genauso schön kommen Norwegen und der Cook zur Geltung! Und so wohltuend entspannt im Vergleich zu üblichen Hektik-Clips.
Im Forum werden ja die Conti Vanco 4 Season gelobt. Ich fahre die auch schon lange und bin sehr zufrieden. Vor allem auch mit der Laufleistung! Kannst du etwas zum Vergleich sagen? Laufleistung, Profiltiefe, Grip, Preis wären vielleicht interessant.
Off-Topic: mit welcher Drohne hast du den Dreh gemacht?
Liebe Grüße
Peter
Ich steh auf James!
T1N | EZ 2003 | 316 Cdi | 10,5 l/100 km
T1N | EZ 2003 | 316 Cdi | 10,5 l/100 km
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Nice clip!
Our Cook has also been to the Atlantic Road some years ago. Actually it was on the 22. Juli 2011 - a day not to be forgotten...
When did you buy the Cook? When we were looking for one in 2009, there was one like yours sold to Norway before we could look at it at some MB dealer.
Our Cook has also been to the Atlantic Road some years ago. Actually it was on the 22. Juli 2011 - a day not to be forgotten...
When did you buy the Cook? When we were looking for one in 2009, there was one like yours sold to Norway before we could look at it at some MB dealer.
James Cook Classic 318CDI 3,5t Automatik EZ 4.08; Eigenausbau 207D EZ1977 bis 2001
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Klasse Video, danke fürs Teilen.
Viele Grüße nach Norwegen.
Thomas
Viele Grüße nach Norwegen.
Thomas
JC 2003, 316 CDI, Automatik, Alaskaweiß, gelbe Einrichtung, 85 W PV Anlage, Hinterachse luftunterstützt, AHK, Mopedbühne, usw...
Mittlerweile >225.000 km
Mittlerweile >225.000 km
- James 4 FUN
- Beiträge: 39
- Registriert: 24.01.2019 13:21
- Wohnort: Molde, Norway
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Danke für die netten Kommentare!
@Peter:
Laufleistung, dazu kann ich noch nichts sagen. Der Reifen wurde 2022 eingeführt, also noch zu früh für Laufleistungsergebnisse, aber ähnliche Profile bei Pkw- und Van-Reifen schneiden sehr gut ab.
Die anfängliche Profiltiefe kenne ich nicht genau, aber das ist auch nicht sehr interessant für das Kilometer-Endergebnis. Die Verschleißrate hängt von vielen Faktoren ab. Ich bin nach diesem ersten Winter vom Grip sehr beeindruckt, besonders auf sehr glatten Straßen. Habe bis jetzt spezielle nordische Winterreifen verwendet und bin überrascht über den Grip mit diesen Reifen. Aber es sind natürlich keine extremen Eis-/Winterreifen!
Die Verwendung spezieller Campingreifen auf dem James Cook hat meiner Meinung nach große Vorteile für diejenigen, die das Auto nicht das ganze Jahr über nutzen. Unter anderem sind die Reifen viel widerstandsfähiger gegen langes Parken. Und natürlich widerstandsfähig, immer mit maximaler Zuladung (Gewicht) zu fahren.
Der Preis dieser Reifen variiert sicherlich von Land zu Land, kann aber leicht online gefunden werden. Ich glaube nicht, dass es zu den erwähnten Conti-Reifen einen großen Unterschied geben wird.
Das Video wurde von einem jungen professionellen Produzenten mit verschiedenen Drohnen und Kameras gedreht
@Netsailor:
We bought our James Cook used in Norway in 2016. It was imported from Germany to Norway in 2011 with very low km. (10.000)
@Peter:
Laufleistung, dazu kann ich noch nichts sagen. Der Reifen wurde 2022 eingeführt, also noch zu früh für Laufleistungsergebnisse, aber ähnliche Profile bei Pkw- und Van-Reifen schneiden sehr gut ab.
Die anfängliche Profiltiefe kenne ich nicht genau, aber das ist auch nicht sehr interessant für das Kilometer-Endergebnis. Die Verschleißrate hängt von vielen Faktoren ab. Ich bin nach diesem ersten Winter vom Grip sehr beeindruckt, besonders auf sehr glatten Straßen. Habe bis jetzt spezielle nordische Winterreifen verwendet und bin überrascht über den Grip mit diesen Reifen. Aber es sind natürlich keine extremen Eis-/Winterreifen!
Die Verwendung spezieller Campingreifen auf dem James Cook hat meiner Meinung nach große Vorteile für diejenigen, die das Auto nicht das ganze Jahr über nutzen. Unter anderem sind die Reifen viel widerstandsfähiger gegen langes Parken. Und natürlich widerstandsfähig, immer mit maximaler Zuladung (Gewicht) zu fahren.
Der Preis dieser Reifen variiert sicherlich von Land zu Land, kann aber leicht online gefunden werden. Ich glaube nicht, dass es zu den erwähnten Conti-Reifen einen großen Unterschied geben wird.
Das Video wurde von einem jungen professionellen Produzenten mit verschiedenen Drohnen und Kameras gedreht
@Netsailor:
We bought our James Cook used in Norway in 2016. It was imported from Germany to Norway in 2011 with very low km. (10.000)
Hans, living in Norway owning a 2007 James Cook V6 automat 3880kg. NCV3
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Cooles Video - Dein 2007er sieht echt noch sehr frisch aus im Vergleich zu meinem. Der Preis der Reifen ist mit knapp 250€ schon eine Ansage, aber wenn die Qualität stimmt...
- James 4 FUN
- Beiträge: 39
- Registriert: 24.01.2019 13:21
- Wohnort: Molde, Norway
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Danke Rainer .
Wir haben unseren James in 2021 auch komplett neu lackieren lassen, das könnte den Unterschied machen
Wir haben unseren James in 2021 auch komplett neu lackieren lassen, das könnte den Unterschied machen
Hans, living in Norway owning a 2007 James Cook V6 automat 3880kg. NCV3
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
very nice
much appreciated.
Your van looks as a new one.
Greetings from Belgium
much appreciated.
Your van looks as a new one.
Greetings from Belgium
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Good test results for the tire: https://www.gummibereifung.de/camper-re ... tzt-podium
- James 4 FUN
- Beiträge: 39
- Registriert: 24.01.2019 13:21
- Wohnort: Molde, Norway
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Thank you for sharing Rainerd! I did not see this test before now…
Hans, living in Norway owning a 2007 James Cook V6 automat 3880kg. NCV3
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Hi James 4 FUN,
nice video. Thy 4 sharing,
Armin
nice video. Thy 4 sharing,
Armin
James Cook 318, V6, 3,0 l, Automatik, (NCV3) EZ 2007, 3,5t, bernsteinrot-metallic
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Hallo,
does anybody know the max pressure for the MICHELIN CROSSCLIMATE CAMPING (not Agilis CrossClimate with C-metric)?
As indicated on the sidewall of the tyre itself?
That would be great.
Best regards,
Wolf
does anybody know the max pressure for the MICHELIN CROSSCLIMATE CAMPING (not Agilis CrossClimate with C-metric)?
As indicated on the sidewall of the tyre itself?
That would be great.
Best regards,
Wolf
Zuletzt geändert von iCook am 05.03.2024 22:40, insgesamt 1-mal geändert.
| Le voyage est court. Essayons de le faire en première classe. |
| Conquerors of the useless riding JC 08/2005 316 CDI, loaded |
| Conquerors of the useless riding JC 08/2005 316 CDI, loaded |
- James 4 FUN
- Beiträge: 39
- Registriert: 24.01.2019 13:21
- Wohnort: Molde, Norway
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Hi Wolf
Why do you want to know this max. pressure on the sidewall?
The tire pressure is allways connected to the weight the tire has to carry.
That is why you have very differend tire pressures on front and back on JC, although you have the same tires.
The max. tire pressure on the sidewall is max.pressure just for safety (tire design) reasons and does not tell you the pressure you need on your vehicle.
If you really need to know this I can check side wall pressure in the coming days…
Hilsen, Hans
Why do you want to know this max. pressure on the sidewall?
The tire pressure is allways connected to the weight the tire has to carry.
That is why you have very differend tire pressures on front and back on JC, although you have the same tires.
The max. tire pressure on the sidewall is max.pressure just for safety (tire design) reasons and does not tell you the pressure you need on your vehicle.
If you really need to know this I can check side wall pressure in the coming days…
Hilsen, Hans
Hans, living in Norway owning a 2007 James Cook V6 automat 3880kg. NCV3
Re: Using our James Cook in Michelin promotion video
Hallo Hans,
good to hear from you. I hope you are doing well.
To my topic: have been riding an Agilis CrossClimate with a C-metric (C=commercial, for "light trucks)", not CP=not Camping) and the max pressure of that tire is 4,5 bar - as you say rightly: by design. As my JC (model year 2005) requires 4,5 bar at the rear axle (according to Mercedes, as I remember) I do not feel comfortable with the pressure tolerance/reserve of that tyre.
Just to let you know: Do I know the weight of my JC and did I measure the weight for front and rear axle? YES. Can I calculate my load per tyre and convert that to my individual target pressures? YES.
Evaluating new tyres I find it more and more difficult to identify the max tyre pressure of brands like Continental, Michelin, etc. Not easy to find on the internet. I remember a time when a tyre had a clear technical specification and pressure tables were available. I remember riding Continental tyres with a max possible pressure of 5 or 5,5 bar - in that case enough as a pressure reserve, enough "room to breathe"... again: by design.
I just thought it would be easy for you to confirm that the max pressure of the Michelin CrossClimate Camping is 4,75 bar (by design). Is that correct? No rush in answering, but much appreciated. That would help in the buying decision.
Best regards,
Wolf
good to hear from you. I hope you are doing well.
To my topic: have been riding an Agilis CrossClimate with a C-metric (C=commercial, for "light trucks)", not CP=not Camping) and the max pressure of that tire is 4,5 bar - as you say rightly: by design. As my JC (model year 2005) requires 4,5 bar at the rear axle (according to Mercedes, as I remember) I do not feel comfortable with the pressure tolerance/reserve of that tyre.
Just to let you know: Do I know the weight of my JC and did I measure the weight for front and rear axle? YES. Can I calculate my load per tyre and convert that to my individual target pressures? YES.
Evaluating new tyres I find it more and more difficult to identify the max tyre pressure of brands like Continental, Michelin, etc. Not easy to find on the internet. I remember a time when a tyre had a clear technical specification and pressure tables were available. I remember riding Continental tyres with a max possible pressure of 5 or 5,5 bar - in that case enough as a pressure reserve, enough "room to breathe"... again: by design.
I just thought it would be easy for you to confirm that the max pressure of the Michelin CrossClimate Camping is 4,75 bar (by design). Is that correct? No rush in answering, but much appreciated. That would help in the buying decision.
Best regards,
Wolf
Zuletzt geändert von iCook am 06.03.2024 09:50, insgesamt 7-mal geändert.
| Le voyage est court. Essayons de le faire en première classe. |
| Conquerors of the useless riding JC 08/2005 316 CDI, loaded |
| Conquerors of the useless riding JC 08/2005 316 CDI, loaded |