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				charger
				Verfasst: 11.01.2019 13:39
				von boatmen
				The charger has burnt due to poor ventilation of the seat.
I did not want to adapt other non-original chargers and i therefore thought of drilling holes in the plastic cover, protecting it with a net.
			 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 12.01.2019 15:35
				von fleep
				Which charger are you using? I would not think that heat would be a big problem in the location.
			 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 12.01.2019 18:25
				von netsailor
				Das serienmäßige 10A Ladegerät wird nach meiner eigenen Erfahrung schon etwas warm, v.a. wenn es bei sehr heißen Temperaturen gefordert wird. Als Ausfall hatten wir aber nur einmal einen verkohlten Stecker, den mir Westfalia seinerzeit noch gratis per Ersatzteilzusendung ersetzt hat.
Im kühleren Klima ist die Wärmeabführ durch das Karosserieblech stets gewährleistet.
			 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 12.01.2019 18:49
				von fleep
				Aha. The 10A Westfalia Philips charger is quite terrible. I have replaced with Victron 30A and it is far superior. The Westfalia would struggle to charge the battery with the fridge, heating and lights on. It see around 15A if everything is running at the same time, so the battery gradually discharged. The radio runs from the starter battery so that also needs to be charged.
			 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 23.01.2019 19:37
				von Vtxbe
				Dera Fleep,
do you have the reference/part number of your Victron charger?
Is this ok for Lithium battery?
Txs
			 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 21.02.2019 21:36
				von fleep
				Hi,
The charger is the Bluesmart. 
Victron Energy Blue Smart IP22 Charger
https://www.victronenergy.com/chargers/ ... 22-charger
They make it in various Amp ratings. I can't fault it.
Thanks!
 
			
					
				Re: charger
				Verfasst: 21.02.2019 21:37
				von fleep
				And yes, it works with lithium  
