brake efficiency

die zweite Generaton Sprinter (NCV3)
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Vtxbe
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brake efficiency

Beitrag von Vtxbe » 07.08.2018 20:53

Since the first day I drive with my JC, I feel the brake efficiency very bad (in comparison with my Mercedes Viano)
The van weight well 3500kg; but it is not abnormal.
On dry road, the full braking never excites the ABS.

The Dekra , the legal belgian annual test and the MB test are ok. (But I'm not ok)

What is your feeling about this aspect ?

Cook Rexus
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brake efficiency

Beitrag von Cook Rexus » 08.08.2018 10:58

Hi Vtxbe,

From the first day on, I’ve had the same feeling.
Because my James Cook is changed to 3880kg, with a big trailer with motorbike and bicycles, and annually to the TÜV, I am amazed every year that the brake test is always in the optimum range. Inexplicable for me. I'm used to slowing down both my Golf GTD and the Porsche, which equates to an anchor throw. He slows down, but I have to be very hard on it!

Good luck, Tom

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netsailor
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Re: brake efficiency

Beitrag von netsailor » 08.08.2018 11:13

Hi guys, that's physics: take a bicycle and load it up with 40kg extra load, than try how the brakes work. Similar things can be experienced with a small car and a trailer w/o brakes and 750kg of total load.
The acceleration is ok because of the engine power, deceleration has to be accomplished through the brakes...

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James Cook Classic 318CDI 3,5t Automatik EZ 4.08; Eigenausbau 207D EZ1977 bis 2001
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Vtxbe
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brake efficiency

Beitrag von Vtxbe » 08.08.2018 20:09

Hi Netsailor,

when I drive my MB Viano(2004 - 625.000 km) loaded with my five adults, children, my wife and me + luggage + ski and snowboard on the rackroof, this car brakes very well. The power of braking is adapted to the load. I don't feel the same on my JC...

Xander_zs
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Re: brake efficiency

Beitrag von Xander_zs » 06.09.2018 11:32

I also feel that the braking is not good. I do not know if there will be any kit to improve braking

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ixcebichee
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Re: brake efficiency

Beitrag von ixcebichee » 07.09.2018 05:14

Moin!
Vielleicht ist auch nur das lastabhängige Bremsventil der Hinterachse festgerostet. Dieses Ventil regelt die Bremskraft der Hinterachse je nach Beladungszustand. Das Ventil ist im Sichtbereich vor der Hinterachse montiert und ist mit einer Zugstange mit der Achse verbunden... WD40 wirkt da Wunder!


so Long...
Camping ist der Zustand, in dem der Mensch seine eigene Verwahrlosung als Erholung empfindet!

316CDI, Bj. 2002, Sprintshift, Kuhn Luftfedern, Koni, schwarzblau, Solar 220 Wp, Bild

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komposti
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Re: brake efficiency

Beitrag von komposti » 07.09.2018 14:44

Hi Kalle,

Dein Anhänger hat doch bestimmt Auflaufbremsen - oder? :mrgreen:

Beste Grüße

Thomas ( Komposti)

PS.: unser Trip nach Vincy war wirklich klasse, Danke für den Tip :P
JC 2003, 316 CDI, Automatik, Alaskaweiß, gelbe Einrichtung, 85 W PV Anlage, Hinterachse luftunterstützt, AHK, Mopedbühne, usw...
Mittlerweile >225.000 km

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